De watervallen

14 oktober 2009 - Niagara Falls, New York, Verenigde Staten

De afgelopen nacht hadden we goed geslapen in het prachtige Red Carpet Inn hotel. Toen we naar buiten keken had het zowaar gevroren. Geen probleem, vandaag zouden we uitsluitend in de auto bivakkeren op weg naar Niagara Falls. Ray zag een mooie auto bij het Hilton staan die hij nog niet kende, dus ging hij polshoogte nemen. Op dat moment kwam net de eigenaar eraan. Ray verwelkomde de man met z'n beste Amerikaanse accent met de historische woorden: "Nice car". De eigenaar reageerde met een lach en vroeg meteen waar we vandaan kwamen. Hij nam alle tijd voor een praatje en was uitermate trots op zijn nieuwe auto, die hij uitgebreid liet zien. Het bleek een Toyota Venza te zijn, een crossover die net uit was. "Just for 30.000 bucks!". "Wow, man, do you know what such a car will cost in Europe?" Hij wist het inderdaad; ongeveer het dubbele. De goede man bleek namelijk 5 jaar in Duitsland gewoond te hebben. Hij vroeg zich af wat wij in hemelsnaam in Albany deden. Hij begreep het toen we aangaven op doorreis te zijn. Na dit uitermate onderhoudende ochtendritueel was de rest van de weg iets saaier. Aan het begin zagen we nog wel mooie bomen, daarna werd het minder. We besloten bij de Finger Lakes de weg af te gaan omdat die Venza-boy van vanochtend had aangegeven dat bij die meren de herfstkleuren zijn intrede hadden gedaan. Het meer was prachtig, de huizen erlangs ook, de bomen vielen tegen. Op zoek naar een picknick-plek stopten we bij één van de vele wijnhuizen in deze streek. Een prachtig erfgoed, netjes aangelegd en het proeflokaal was ook indrukwekkend. We kochten niets, want wijnflessen meenemen in het vliegtuig is niet zo'n goed idee. De reis ging verder naar de watervallen. Het hotel lag een paar mijl van Niagara af langs wat de Amerikanen een Boulevard noemen en wij eerder een vijf baans snelweg. Toen we onze geboekte locatie hadden gevonden schoten we spontaan in de slappe lach. Het was een voormalige stal omgebouwd tot slaapvertrekken. We werden ontvangen door een Japans of Koreaans stel. "You room with Jacuzzi". Yeah, die kamer hebben wij geboekt. En er was een Jacuzzi, niet zo'n kleintje ook. Dus wij er meteen in nadat de Aziatische eigenaar uitleg had gegeven. Daarna togen we richting Niagara, waar we meteen doorreden naar de watervallen (by Night). Het was op vele plekken hel verlicht (nog weinig van de spaarlamp te merken hier). Het was echter ook ijskoud. Dus na een half uurtje gingen we op zoek naar een eettent. Op de heenweg hadden we "Mums restaurant" gezien. Daar aangekomen bleek die dicht. Vervolgens was het even zoeken naar een alternatief. Uiteindelijk hebben we maar een pizza gehaald en naar de kamer meegenomen. Het was al half tien. We hadden behoorlijke trek, dus was het met z'n tweeen hangen boven de pizzadoos en proppen maar. Genieten op z'n Amerikaans ;-)

1. Els:
    16 oktober 2009
    Hallo Bet en Ray,

Het is weer weekend, dat gaat zo snel, maar jullie hebben al zoveel gezien en meegemaakt. Ik hoop dat jullie veel foto's van die watervallen hebben gemaakt.

Het is hier ook koud vind ik; ik hoop dat jullie vandaag lekker gaan dineren en geen pizza.
    Nog veel plezier de komende dagen.
    Groet, Els
  2. Leon:
    17 oktober 2009
    Heb je ook nog mooie foto's van de Niagara ?

Leon