Nice, easy and relaxed

20 december 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

The first day in town.

Vanochtend na een fantastische continental breakfast eerst naar de apotheek voor de pillen. We werden - logisch - verwezen naar een dokter vlak in de buurt. Al bij al na een uurtje konden we weer opgelucht adem halen; voor de vakantie was er weer genoeg opkikkertjes in bezit. We namen de cable car naar Fishermans Warf. Voor een maandag was het ons inziens best druk, we moesten dus even wachten, maar dan mochten we instappen in de mooist versierde tram met de leukste conducteur: "Step into my office". Hij vertelde dat de bestuurder en zijn vrouw alle versiering had aangebracht. Er rijden slechts twee versierde trams rond. Zijn werkdag bevat een 10-uurs shift, zijn stemming leidt er in ieder geval niet onder. Op Fishermans Warf even rondgelopen. Je hebt een mooi uitzicht op Alcatraz, die dichterbij lijkt dan we hadden verwacht. Natuurlijk even Fish and Chips gegeten om daarna een wandeling via Mason park en Lombard Street naar de gekke kronkelige weg middenin een wijkje te maken, wat zij de "Crookedest Street" noemen. Vervolgens de cable car weer genomen en bovenop Nob Hill uitgestapt. De straten zijn hier behoorlijk steil soms, dus mogelijkheid genoeg om calorieën weer te verbranden. We kwamen in China Town terecht en dat bleek behoorlijk uitgebreid. Later gelezen dat er ongeveer 10.000 chinezen wonen. De straten waren overbevolkt met kleine en vaak ook oude chinezen met daarboven uitstekend de vele toeristen. Elke straat zal vol met winkels met allerlei tierelantijnen, het een nog gekker dan de ander. We stapten een fotozaak in omdat ze daar Ajax shirts hadden hangen en Ray een gesprek met ze aanging over voetbal. Ze zagen hun kans schoon om Betty te paaien met een HD filter en een wide-angel lens voor haar Nikon camera. Ze bleven aandringen en de prijs bleef ook zakken. De zaken waren slapjes de laatste tijd, dus gingen ze diep. Ray gaf haar de spullen als vervroegd verjaardagskado. Terug in de buurt van het hotel vonden we een leuke Irish pub waar we lekker gegeten en gedronken hebben. Daarna was de pijp leeg en lagen we al om 9 uur op bed om toch even bij te tanken van de jetlag.

Het was een rustige en relaxte eerste dag in een aangename stad.