We maken er wat van

24 december 2016 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Wat doe je op een dag dat je 's nachts niet zo fantastisch geslapen hebt en 's ochtends nog niet goed genoeg voelt om verder te trekken? En op een dag dat er ongelooflijk veel regen verwacht wordt? En ook valt!

Natuurlijk: eerst ontbijten, want dat zit bij de prijs inbegrepen. Het restaurant is typisch Amerikaans en het personeel ook. Wij houden daar wel van. Ze waren zelfs zo flexibel om een standaard eigerecht voor ons aan te passen omdat wij geen pork and sausage lusten. Cheddar cheese kwam daarvoor in de plaats. De koffie was redelijk goed en de aardige serveerster schenkte continu bij. We vertrokken als laatste uit de ontbijtzaal en op de kamer gekomen gingen we online op zoek naar een bezigheid in Kingman. Er waren een paar musea, maar de thema's sloten niet aan bij onze stemming. Misschien was een overdekte shopping mall een aardig idee, waar wellicht ook meer kerstssfeer op te snuiven zou zijn. We konden het niet vinden op een Kmart na. Ray zocht vervolgens op pool billiard en zowaar was er een tent die dat aanbood. Om maar niet vast te kleven aan het bed besloten we daar naar toe te gaan. We moesten door een ware vloedgolf aan regen lopen naar onze auto toe die eenzaam op de parkeerplaats stond te wachten op ons. Tommy had berekend dat het nog meer dan 6 km toeren was. Konden we ook nog iets van Kingman zien. De ruitenwissers draaiden op volle toeren en tussen de druppels door zagen we een windsurfer voorbijrazen. Het kon ook een truck geweest zijn. Of een RV of hoe ze die dingen hier ook noemen. We draaiden zelfs even de Highway op om iets verderop af te slaan bij weer een brede straat met allerlei hotels, motels en holiday inns. Plus veel eet- en koffietentjes, pharmacy- en Liquor-drive-ins etcetera. Aangekomen bij pool billiard café Time Out Tavern stonden we voor een soort loods waar we normaliter geen stap binnen zouden zetten, maar in deze omstandigheden zou een potje pool wel lekker afleiden. Binnen was het net zo brak als buiten. De lakens van de tafels waren zwaar beschadigd en later bleek hetzelfde met de ballen. Gelukkig liep het biljart ter compensatie ook nog schuin af. Kortom: niet nadenken, rammen met die ballen. Een aardige man hielp ons nog nadat de witte bal in een pocket verdween en niet meer terugkeerde. Hij had ook een connectie met Holland zei hij. "My physiotherapist has Dutch roots". OK, genoteerd. Aan de bar zaten twee oudere heren hevig te discussiëren over een reparatie aan de toiletdeur die niet meer goed afsloot. Hoe zouden ze dat fixen? Hele tent afbreken en opnieuw opbouwen zou ons inziens het beste advies zijn. Maar na een uurtje de ballen  in andere pockets te laten verdwijnen dan onze bedoeling was hadden we het wel gezien. Van de jongedame achter de bar hoefden we niets af te rekenen. Ondanks de major size cola die we gekregen hadden. "Merry Christmas", zei ze met een vriendelijke glimlach. Supertent. Een echte aanrader. Even een koffieshop gemaakt bij Starbucks waar de verkoopster onze kersttruien awesome vond. Vervolgens toch maar even die Kmart ingegaan om de tijd de doden. Betty bekeek alle afgeprijsde kerstartikelen. De Coca Cola truck was te klein geweest als we alles hadden aangeschaft. We kochten helemaal niets. Terug op de hotelkamer kastje gekeken, even gerust en toen uitgebreid gegeten in het sportscafe. Al met al toch een leuke dag en met een veel te volle buik gingen we slapen. Wij gaan nu naar ons kerstontbijt. Jullie eet smakelijk met het kerstdiner.

1. Betty:
    27 december 2016
    Hoi Ray en Betty,
    Leuk om jullie verslagen te lezen!
    Wat een ervaring hé!
    Jullie hadden in ieder geval een white xmas!
    Leuk hoor!
    Wij hebben het ook erg leuk gehad, geen witte kerst maar een hoop regen.
    Maar ja je zit warm bij de kerstboom, ook gezellig!
    Fijne dag!
    Liefs, nico en Betty xxx