En daar is de zon :-)

22 december 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanochtend rustig aan gedaan. Betty was een beetje opgeknapt, maar Ray was inmiddels helaas ook behoorlijk verkouden geworden. Besloten om naar Hollywood te rijden en aldaar de Mulholland drive op (en af) te gaan. Mooie rit, waar volgens de reisgidsen veel sterren wonen. Door de afrastering zie je minder dan op de Baambrugse Zuwe, maar de weg met het uitzicht was zeker de moeite waard. Wel Brad Pitt nog gezien in zijn gele Lamborghini. Dachten we. In ieder geval was hij  bekend. Dachten we. Vervolgens op de Hollywood boulevard de Walk of Fame bekeken. In eerste instantie was het regenachtig, maar de zon brak langzaam door. Toen zijn we richting Santa Monica boulevard gereden. Je verkijkt je wel op de afstanden daar, de rit duurde zeker langer dan een uur. Maar eenmaal aangekomen was het zeker de moeite waard. We hebben heerlijk op een bankje in de zon gezeten uitkijken op de oceaan en de pier met allerlei attracties. De temperatuur was zeer aangenaam. We waren beide nog niet fit genoeg om de wandeling er naar toe ook nog te maken. Dan maar vroeg eten, een visje zou er wel ingaan. We hielden het bij twee voorgerechten. Het smaakte in ieder geval goed. We zaten vlak aan het strand op een terras, dus konden we ook nog de zonsondergang meemaken. Toen weer terug richting hotel via Downtown. Dat was niet zo'n goed idee. De wegen zaten propvol en Tommy hielp ook niet echt mee. Na een paar pogingen dirigeerde hij ons gelukkig wel de juiste kant op. Moe maar toch zeker ook voldaan dat we in ieder geval wat van LA hebben gezien met ons zwakke gestel gingen we vroeg ons bedje in. Morgen weer een stuk verder rijden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Betty:
    23 december 2016
    Leuk hé, Hollywood! We hopen dat jullie snel weer opknappen zodat jullie optimaal kunnen genieten! Liefs, Nico en Betty xx
  2. Ray & Betty:
    23 december 2016
    Jammer van de griep die we nu allebei hebben, de planning is hierdoor wat veranderd. Geen Hollywoodstudio's, musea's, gewoon rustig rondrijden en genieten. Kerstgevoel? Weinig uitbundige versiering rondom de huizen. Maar we hebben onze kersttruien bij ons. :-)
  3. Joost:
    23 december 2016
    Jammer dat de griep heeft toegeslagen. Desalniettemin: geniet van de Westcoast. In 1972 (!!) heb ik een summer-course in Berkely mogen volgen, dus ik ken de omgeving wel. Wanneer jullie de kans krijgen: yosemite park is beautifull!