Nog een vreemd natuurverschijnsel

28 december 2016 - Panguitch, Utah, Verenigde Staten

Na een ontbijtje bij Jack-in-the-box togen we richting Bryce Canyon National park. De rit er naar toe was al een belevenis en zeker toen we over een scenic byway door Red Canyon reden. Prachtige kleuren met aparte rotsformaties. Bryce Canyon bleek dat nog te kunnen overtreffen. Er waren daar zoveel verticale puntrotsen naast elkaar dat het wel een heel groot spijkerbed leek. Samen met de sneeuw was dat een fantastisch gezicht. Nog leuker was het om te zien dat sommige van die Aziaten de hikingroute naar beneden namen op niet al te sneeuwbestendige schoenen. Ze lachten nog wel als ze bijna uitgleden, maar dat zal ze wel vergaan zijn zodra ze weer naar boven moesten klauteren. Met onze zwakke conditie na een week grieperigheid was de zwaarste oefening die wij uitvoerden het veelvuldig drukken op de knop van ons fototoestel. De hoogte van 2700 meter zoog de rest van onze energie uit onze lichamen. Met de kou van de Grand Canyon nog vers in het geheugen waren we blij met de huidige omstandigheden: zonnig en boven het vriespunt. Door het onbewolkte weer konden we zelfs een volgens het informatiebord 134 km verderop gelegen berg goed waarnemen. De plaatjes waren weer schitterend. We hadden iets meer verwacht tijdens zonsondergang bij het uitzichtpunt genaamd "Sunset view", maar dat mocht de pret niet drukken. Aangekomen bij het New Western motel was het "nieuwe" er toch echt wel vanaf. Op de koop toe bleken alle online gevonden restaurants gesloten, waardoor een broodje Subway als alternatief overbleef en het niet eens tegenviel. Nog 1 dagje in deze mooie natuur doorbrengen en dan wordt de reis vervolgd naar Las Vegas.

1. Betty:
    29 december 2016
    Lieve Betty en Ray,
    We beleven het gewoon een beetje met jullie mee!
    Leuk om te lezen! We zijn best een beetje jaloers hoor
  2. Inge Immerzeel:
    30 december 2016
    Wat een avontuur...het lijkt me helemaal geweldig....en geniet maar van het lekkere weer...hier is het nu 4 graden onder nul....brrrrrrr
    liefs Inge
  3. Ria en Leo:
    30 december 2016
    Bera, ons kom je niet tegen. Wij zijn daar geweest alleen met andere temperaturen. Niet te veel gokken, wij gingen daar niet naar toe vanwege de extreme hitte. Goede jaarwisseling, wij eerder dan jullie.
    Goede reis.
  4. Betty:
    30 december 2016
    Hele fijne,gezellige en succesvolle jaarwisseling in Las Vegas! We duimen Voor jullie en anders bij geen winst hebben jullie elkaar, wat veel belangrijker is!!!!
    Geniet er van! Liefs, Nico en Betty